PDA

Zobacz pełną wersję : Luz na przekładni kierowniczej



carvos
11-09-2009, 14:51
Witam,
Na ostatnim przeglądzie powiedzieli mi, że mam lekkie luzy na przekładni kierowniczej. Na pytanie czy da się to naprawić mechnik powiedział, że nie trzeba tego robić bo ten typ tak ma i w niczym to nie przeszkadza. Innymi słowy mówiąc trzeba nauczyć się z tym żyć. Z kolei w AutoŚwiecie przeczytałem, że jak się tego nie naprawi to może się uszkodzić cała przekładnia kierownicza, a wtedy naprawa będzie znacznie droższa (ponad 4000zł)
Czy ktoś z Was miał takie luzy i coś z nimi robił? Co radzicie w tej sytuacji? Naprawiać/zignorować?

Konrad
12-09-2009, 00:19
Cześć, też o tym czytałem w Auto Świecie.Najlepiej bedzie jak pojedziesz do mechanika i skasujesz luz.
Pozdro.

carvos
13-09-2009, 19:04
Dzięki za sugestię. Trochę mnie zdziwiło jak zadzwoniłem do ASO z pytaniem ile kosztuje kasowanie takiego luzu, na co pan mi odpowiedział, że nie wie bo nigdy jeszcze czegoś takiego nie robili...

dax
13-09-2009, 19:18
dokladnie...bo regenerujesz przekladnie..skasowac luz mozna np na drazku kierowniczym..jezdzij tak jak masz.

szr
17-09-2009, 01:29
Witam
Tak jak kolega też miałem problem z luzem na przekładni kierowniczej. Walczyłem z tym trochę na początku myślałem że problem leży w zawieszeniu bo luz był wyczuwalny na niektórych nierównościach. Przewałkowałem dostępne manuale na tym forum i tam jest dokładnie opis jak ten luz skasować. Na pewno potrzebny jest klucz dynamometryczny i specjalny klucz (serwisowy). Ja akurat z tym specjalnym kluczem poradziłem sobie i zrobiłem go sobie sam. cała operacja polega na odkręceniu dużej przeciwnakrętki i dociągnięciu centralnej śruby z odpowiednim momentem wraz z odkręceniem o podany kąt. Po wykonaniu całej operacji- jak ręką odjął.

Maciejo
01-10-2009, 14:33
Witam,
ja w moim Civicu mam identyczny problem, tzn. czuje luzy na niektórych nierównościach. Mechanik powiedział mi ze zawieszenie jest ok, więc pozostaje tylko luz na przekładni. Mam pytanie: czy wykona to każdy warsztat, czy tylko ASO i jaki jest ewentualny koszt takiej operacji? Pozdrawiam

carvos
06-10-2009, 13:57
jak zacząłem drążyć temat w aso to rzucili cene ok 200zl, ale poki co odpuscilem i jeżdżę "wyluzowany"

Maciejo
10-10-2009, 08:17
już zrobiłem "luz". koszt to ..20 PLN. Pozdrawiam

przemo_wb
10-10-2009, 09:18
już zrobiłem "luz". koszt to ..20 PLN. Pozdrawiam

Napisałbyś dla potomnych co to jest i jak to usunąć:) Dzielcie się wiedzą, po to jest forum:)

Maciejo
11-11-2009, 10:04
Mechanik coś szepnął o jakiejś podkładce i ..tyle. Moge podać namiar na niego w Poznaniu.

kristo1,7
11-11-2009, 22:56
to dawaj bo i u mnie coś na nierównościach turkocze... a z poznania jestem to taki namiar przyda się

igor800422
18-11-2009, 13:14
już zrobiłem "luz". koszt to ..20 PLN. Pozdrawiam

Witam,mam prośbę,mógłbyś mi napisać,gdzie znajduje się owa przekładnia,i z kąt ten koszt w wysokości 20zł?Pozdrawiam.

radeusa
14-01-2010, 22:23
Maciejo... to podaj ten namiar proszę

cuubbee
15-04-2010, 12:39
to ja troszkę odgrzeje temat :)
Czy ktoś zabierał się za kasowanie luzu śrubą według tego foto, które zamieścił twizzter??
z tego co sie zorientowałem to tam mało miejsca jest na manewry i kiepski dostęp

Edit: niestety nie ma takiej opcji żeby użyć tej śruby z rysunku.. brak miejsca na manewr, a przeciwnakrętka na klucz 40!mm, a chcialem skasowac luz i du...a

skull
22-11-2010, 22:10
siemanko ja mam znowu taki dziwny metaliczny dźwięk podczas manewrowania,i dźwięk jest słyszalny w konkretnym położeniu kierownicy jakby stukała blaszka o blaszkę:)sprawdzałem luzy na zawieszeniu nic nie znalazłem,może ten dźwięk jest związany właśnie z przekładnią?

dudi_wroc
27-09-2011, 11:49
Ja sobie poradziłem jak dobrze pamiętam kluczem fancuskim z tą 40mm.

dudi_wroc
07-10-2011, 09:29
rambo7 - wszystko można zrobić dobrze i źle. Podawałęm gdzieś linka do forum EP gdzie temat maglownicy jest dość profesjonalnie opisany.
Po:
1. POMAGA na stuki WYMIANA SPRĘŻYNY na nową (ok 16zł w ASO) - przy dokręcaniu starej to może być faktycznie walka z wiatrakami, gdyż może być wybita.
2. Może nie pomóc - wtedy świadczy to że problem może być na ślizgu min. i trzeba wyciągnąć magiel i wymienić kilka części i tu polecam link z konkurencyjnego forumhttp://www.ep-klub-forum.pl/viewtopic.php?t=659&start=0

Moje spostrzeżenia:
1. Miałem stuki jak cholera - zakupiłem więc w ASO cały pakiet do renowacji ok 160zł
2. Wymieniłem jednak sprężynę i stukać przestało, ale mam wrażenie że czasem mam jakiś delikatny przeskok (ale czekam na zmianę opon + ustawienie zbieżności).
Jak ktoś ma czas i trochę umiejętności to nie ograniczał bym się do sprężyny ale przeglądnął cały układ. Mi niestety czasu brak choć mam warunki, a żaden mechanik tego nam nie ruszy tylko powie " Panie to trzeba regenerować w specjalnym zakładzie albo wymienić ..."
3. Co do wymiany: jak napisałem wyżej tą 40mm śrubę odkręciłem kluczek francuskim. Po wymianie sprężyny na nową i ciut mocniejszą dokręcamy i kontrujemy 40mm, ale nie miałem klucza dynamometrycznego i nie mogłem dobrać siły na tym etapie więc zrobiłem to "łopatologicznie"
- dokręciłem na oko (dość delikatnie)
- wylazłem z kanały i poruszałem kierownicą
- jeśli stuka dokręciłem mocniej
- nie stuka to jazda próbna - i tu uwaga trzeba uważać na MOŻLIWE NIE ODDAWANIE KIEROWNICY NA ZAKRĘCIE !!!! - Bo jeśli dokręcimy za mocno to nie będzie nam oddawała, jak za słabo to będą stuki.
- po jeździe próbnej jeszcze raz na kanał i ew poprawka bądź dokręcenie kontry już na amen.
U mnie ta operacja polegała na 3 takich kursach z kanału do jazdy próbnej.

Wnioskii i odpowiedź na twoje pytania:
Operacja wymiany sprężyny jest banalna i tania, na pewno likwiduje 80%-100% stuków w maglownicy w zależności od stopnia zniszczenia i warto to wykonać choć gwarancji 100% nei ma że zlikwiduje całkiem stuki.
Niestety/stety trzeba zrobić to samemu bo jak już wcześniej wspomniałem jak mechanik nie zna Hondy to nie wie o co "kaman" i będzie kręcił głową.
Nie odbijanie kiery jest tylko i wyłącznie skutkiem źle wykonanej "operacji"