PDA

Zobacz pełną wersję : jaki olej?



sollers
02-02-2009, 17:38
Witam
zbliża mi się pierwszy przeglkąd po 20 ooo. Jaki polecacie olej do silniczka.
Mam civic2007 sedan, 1,8.
pozdrawiam

adam1979
02-02-2009, 17:44
Ja do mojego civica 1.6 vtec 02r. leję Mobil 1 5W50

samuraj
02-02-2009, 17:55
zalezy jaki ci teraz wlali

sollers
02-02-2009, 19:37
wlali mi schell 5w30

Miras
02-02-2009, 22:14
Ja z mobila nie jestem zadowolony. Przy następnej wymianie zainwestuje w castrol lub total

PPMaks
03-02-2009, 21:31
Jaki polecacie olej do silniczka.
Mam civic2007 sedan, 1,8.
pozdrawiam
Pisze się silnika a nie "silniczka", bo jak silniczka, to powinieneś pytać o "olejek", no nie? ;)
Silnik i-vtec 1,8 Hondy Civic zalewany jest "fabrycznie" olejem 0w20. Taki tez olej zaleca Honda do normalnej eksploatacji. Jesli chcesz zaoszczedzić dosłownie parę złotych, to wlej Helix Ultra Racing 10w60. To też jest syntetyk i też leją go ASO Hondy. Oleje - pierwszy lub ten drugi kup "z beczki" w ASO Hondy, wyjdzie najtaniej i masz pewność co kupileś.

[poniżej prostuję frazę "...0w20. Taki tez olej zaleca Honda do normalnej eksploatacji"]
Olejem 0w20 należy uzupełniać ubytki przed pierwszą wymianą, natomiast drugie i kolejne zalanie oraz dalsza eksploatacja silnika to ww. Helix 10w60. W ASO Hondy możesz też kupić dedykowane oleje 5W40 sprzedawane w pojemnikach z Hondą na etykiecie.

http://classic.artsautomotive.com/FluidsHonda0W20.jpghttp://hondaclub.ru/img/HondaOil.jpg

Pozdrawiam

pan_tom
05-02-2009, 11:03
Witam.
Ja w swoim civicu 1.8 4d pokusiłem się na pierwszą wymianę oleju przy przebiegu <5 tyś. km. W swoim poprzednim samochodzie też tak zrobiłem i na pewno mu to nie zaszkodziło:)
Co do oleju to z różnych źródeł wiem, że fabrycznie honda wlewa olej mineralny (ponoć lepsze właściwości w okresie "docierania"). Teraz wlałem Shell Helix Ultra 5W40.

Pozdrawiam
Tomek

bunet
06-02-2009, 21:54
http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.asp?sid=323&bid=188&sc=1323&langid=1

tylko i wyłącznie motul.
ewentualnie mobil.
Ale motul jak poczytacie na innych forach jest najczęściej wybieranym olejem w civikach, zwłaszcza w ctr'kach.

z tego co pamiętam najlepszy to ten:
http://www.motul.auto.pl/pliki/motul_produkty/produkty_tds/8100xcess5w40.pdf

ps:
nie jestem sprzedawcą motula:)
tylko też mam wymianę za miesiąc i się zorientowałem w temacie.

tyle.

zunio
06-02-2009, 22:21
"kup "z beczki" w ASO Hondy"
A jaką masz pewność że do beczki kierownik działu technicznego nie kazał wlać np. minerała bo 15 litrów poszło dla przyjaciół cichaczem?Wiem jakie wałki robią niektóre autoryzowane stacje. Lepiej kupić w ASO ale nową bąńkę z datą.

PPMaks
07-02-2009, 21:36
tylko i wyłącznie motul.
ewentualnie mobil.
Ale motul jak poczytacie na innych forach jest najczęściej wybieranym olejem w civikach, zwłaszcza w ctr'kach.


Nooo, niekoniecznie. Poczytaj o olejach na:
Civinfo - Honda Civic Forum (http://www.civinfo.com)

Doktorat można zrobić.

bunet
07-02-2009, 22:40
wiem,że doktorat mnożna zrobić.do 13 marca muszę udać się na przegląd.
Czytałem dużo na innym forum

i naprawdę polecają ten olej.
Jest tam nawet kilku użytkowników handlujących olejami motul.
pozdr.

PPMaks
10-02-2009, 00:08
"kup "z beczki" w ASO Hondy"
A jaką masz pewność że do beczki kierownik działu technicznego nie kazał wlać np. minerała bo 15 litrów poszło dla przyjaciół cichaczem?Wiem jakie wałki robią niektóre autoryzowane stacje. Lepiej kupić w ASO ale nową bąńkę z datą.

Wpisz w wyszukiwarkę "podróbki olejów" - może ta bańka z datą też nie do końca będzie pewna? Jakoś nie mogę uwierzyć, że w stacji na którą właściciel wydał majątek chrzci się olej, przecież to grosze w stosunku do np. cen części.

bunet
10-02-2009, 19:04
grosz do grosza i.....
przecież jest kryzys.:)

Gattsu
12-02-2009, 23:45
Właśnie zmieniłem na Mobile 1 5W50 i jest git.... W drugim japońcu też jeżdżę na Mobil 1 i jest git...

1z1
04-03-2009, 18:51
Pisze się silnika a nie "silniczka", bo jak silniczka, to powinieneś pytać o "olejek", no nie? ;)
Silnik i-vtec 1,8 Hondy Civic zalewany jest "fabrycznie" olejem 0w20. Taki tez olej zaleca Honda do normalnej eksploatacji. Jesli chcesz zaoszczedzić dosłownie parę złotych, to wlej Helix Ultra Racing 10w60. To też jest syntetyk i też leją go ASO Hondy. Oleje - pierwszy lub ten drugi kup "z beczki" w ASO Hondy, wyjdzie najtaniej i masz pewność co kupileś.

[poniżej prostuję frazę "...0w20. Taki tez olej zaleca Honda do normalnej eksploatacji"]
Olejem 0w20 należy uzupełniać ubytki przed pierwszą wymianą, natomiast drugie i kolejne zalanie oraz dalsza eksploatacja silnika to ww. Helix 10w60. W ASO Hondy możesz też kupić dedykowane oleje 5W40 sprzedawane w pojemnikach z Hondą na etykiecie.

http://classic.artsautomotive.com/FluidsHonda0W20.jpghttp://hondaclub.ru/img/HondaOil.jpg

Pozdrawiam

Witam,
to wszystko prawda co piszesz o tych olejach. Mam wobec tego takie pytania:
Od nowości przejechałem 4 tyś. km(wersja 3d type r) i jest pół stanu oleju a było zalane do pełna. Czyli spalił ok. 0,3-0,4l oleju czy to normalne?. W ASO mówią że tak bo właśnie olej 0W20 jest rzadki i nowy silnik może tyle spalić, a po zalaniu 10W60 (pewnie Shell) to się uspokoji i silnik nie będzie "brał" oleju,
I drugie jaka jest cena tego oleju dedykowanego 5W40 bo w ASO litr 0W20 kosztuje 74 PLN.. Będę wdzięczny za odpowiedź.
Pozdrawiam.

PPMaks
05-03-2009, 23:04
I drugie jaka jest cena tego oleju dedykowanego 5W40 bo w ASO litr 0W20 kosztuje 74 PLN..

Nie pamiętam, ale też coś koło 70 PLN
Ahe, jeśli chodzi o spalanie oleju, to w mojej instrukcji (4d VIII gen) pisze w 2 miejscach, że możliwe jest branie oleju nawet do 1l/1000km. To jest pewnie taki asekuracyjny zapis Hondy "na wypadek" gdyby komuś rzeczywiście tyle wzięła. Civic 5d 2007 brał koledze przez pierwsze 5000 nawet ok. 0,4/1000km, potem coraz mniej a po przejechaniu 15 tyś przestał - praktycznie nie bierze nic.

1z1
06-03-2009, 10:17
Panowie ja bede wymienial olej. NIestety poprzedni klient jezdzil autem tylko 2 miesiace i nie wymienial, auto sprowadzone z ITalii. jaki mi proponujecie? civic 1.4 iS

pochodzenie auta nie ma znaczenia tylko stan techinczny wg mnie 5W30 firmowy(Shell, Castrol itp.) "pewny" wystarczy.

rafalsky76
21-11-2009, 18:16
Ja uzywam Castrol Edge, podobno honda rekomenduje castrola.

jacek65
21-11-2009, 19:47
PPmax napisał:"Olejem 0w20 należy uzupełniać ubytki przed pierwszą wymianą, natomiast drugie i kolejne zalanie oraz dalsza eksploatacja silnika to ww. Helix 10w60. W ASO Hondy możesz też kupić dedykowane oleje 5W40 sprzedawane w pojemnikach z Hondą na etykiecie."

A mnie w ASO powiedzieli że owszem silnik jest zalany fabrycznie 0W-20 ,ale uzupełniać można również Helixem 5W-30.Bo tego fabrycznego w sklepie nie dostanę.I taki leją po pierwszej wymianie.Jak widzę są różne ASO i każde ma inne podejście do olejów..

rafalsky76 napisał: "Ja uzywam Castrol Edge, podobno honda rekomenduje castrola."
Z tego co wiem to na pewno rekomenduje Shella.Zresztą znów Shell na swojej stronie poleca oleje właśnie do japońskich aut.Ja leję nawet paliwo na stacjach Shella.Podobno dobre jest.

Niki
21-11-2009, 21:15
natomiast drugie i kolejne zalanie oraz dalsza eksploatacja silnika to ww. Helix 10w60. W ASO Hondy możesz też kupić dedykowane oleje 5W40 sprzedawane w pojemnikach z Hondą na etykiecie.

Otoz tak, wykonalem tel. do ASO i mily pan powiedzial: lac 10W50 lub nawet 10W60 ... ale na pytanie jak to sie ma do zachowania gwarancji to juz sie zajaknal i szybciutko wycofal. Zatem, aby zachowac gwarancje nalezy stosowac oleje spelniajace wymienione w instrukcji obslugi normy i zakresy od 0W30 do 10W40; producent oleju nie ma znaczenia. Na koniec rozmowy wyszlo na to, ze najlepiej zalewac 5W40.

Jesli chodzi o cene:
"oryginalny olej Hondowski OLEJ SILNIKOWY 5W40 o nr.kat. 08232P99G1LHE cena za litr. 71,98 zł." (niestety wystepuje tylko w 1l pojemnikach)

jacek65
21-11-2009, 21:30
No to lepiej kupić Shell Helix 5W-40.Jest tańszy, a ASO taki również poleca.Choć ja dolałbym 5W-30.Jest najbardziej zblizony do wlanego fabrycznie.

rafalsky76
22-11-2009, 12:33
Na 100% Honda rekomenduje Castrola ale w stanach, co kraj to obyczaj. Wymienialem tam olej w automatycznej skrzyni i serwis stosuje castrola. Hondowskie automaty najlepiej sprawuja sie na castrolu, w mojej poprzedniej hondzie tez automat mialem maly problem przy przelaczaniu z pierwszego na drugi bieg - szarpanie, wymienilem olej - nie pamietam jakiej marki - objaw nie ustapil, muslalem ze to problem ze skrzynia. Wymienilem na castrola i objaw zniknal. Przejechalem tym samochodem jeszcze 50 tys.km i mialem caly czas spokoj. Takze ja rekomenduje castrola:)

Niki
22-11-2009, 12:52
Na 100% Honda rekomenduje Castrola ale w stanach, co kraj to obyczaj. Wymienialem tam olej w automatycznej skrzyni i serwis stosuje castrola. Hondowskie automaty najlepiej sprawuja sie na castrolu, ...

Temat dotyczy oleju do silnika ... ale jak juz wczesniej wspomnialem, ASO nie protestuje jesli chodzi o stosowanie olejow dowolnych producentow pod warunkiem spelniania przez nie norm wymienionych w manualu.

rafalsky76
22-11-2009, 12:57
Wiem ze temat dotyczy oleju silnikowego, ale napisalem o tym dlatego ze jestem przekonany do castrola

jacek65
22-11-2009, 16:20
Skoro na Castrolu wszystko działa poprawnie to zostań przy tej marce.Po co eksperymentować.Mnie jak wleją Shella i wszystko będzie o'k,to też przy nim zostanę.Pozdrawiam.:D

robsonik
05-12-2009, 01:45
witam
ostatnio orientowalem sie w cenach pierwszego przegladu dla 1,8 5d dzwoniac po serwisach, w wiekszosc leją olej shella ,co mnie zaciekawilo w jednym z serwisow dowiedzialem sie ze moge wybrac olej hondy orginal,oczywiscie jest drozszy,ale tu ciekawostka pan z serwisu przekonywal ze auto ma mniejsze spalanie niz na shellu ,czy ktos spotkal sie z takimi opiniami ?

analyzer64
05-12-2009, 01:53
"każda pliszka swój ogonek chwali" :)

Spalanie może być mniejsze - oleju chyba :D

Poproś o dokładną specyfikację tych olejów to będzie można powiedzieć coś więcej :)

Niki
13-12-2009, 12:27
Na 100% Honda rekomenduje Castrola ....

I juz sie pomalutku z rekomendowania Castrola wycofuja bo za duzo maja rekalmacji (info z ASO)

pitrusza
15-12-2009, 14:48
Akurat spalanie może być mniejsze, bo hondowski 0W-20 jest to olej o mniejszej lepkości. Niestety mniejsza lepkość, która daje mniejsze spalanie i więcej mocy, powoduje też większe zużycie silnika.
Nie należy też przeginać w drugą stronę, np. 10W-60, bo utrata mocy staje się wyczuwalna, ale ochrona silnika na pewno większa.
Trzeba pamiętać, że nowoczesne oleje niskolepkie ze względu na ochronę środowiska zawierają mniej fosforu (odpowiedzialnego w oleju za przeciwdziałanie zużyciu silnika).
Dlatego decydując się na taki olej musimy mieć świadomość tego, że silnik jest mniej chroniony.
Jeżeli producent zaleca zwykłe oleje, np. 5W-40, 10W-40, nie powinno się stosować olejów 5W-30, 0W-30.

japs
16-12-2009, 03:31
nie powinno się stosować olejów 5W-30, 0W-30.

A mnie akurat na pierwszym przeglądzie w ASO w K-cach wlali Shella 5W-30.Jednak ta honda to dziwny pojazd

pitrusza
17-12-2009, 13:33
Nie napisałem, że do hondy nie powinno się stosować olejów niskolepkich. Nie powinno się go wlewać do starszych silników, gdzie zalecane są oleje 5W-40, 10W-40.
Jeśli to jest nowa honda i w książce serwisowej zalecają 5W-30 to jest to właściwy olej.

tomek94
07-03-2010, 22:01
a czy powinno się wymienić olej w nowym samochodzie po przejechaniu 2000-3000 km, czy czekać na pierwszy przegląd do 20 000?

pan_tom
08-03-2010, 06:48
a czy powinno się wymienić olej w nowym samochodzie po przejechaniu 2000-3000 km, czy czekać na pierwszy przegląd do 20 000?

Ilu użytkowników tyle opinii :) Ja wymieniłem po ok 4 tyś. i nie uważam, że to wyrzucony pieniądz. Z informacji uzyskanych u trzech dealerów w momencie gdy kupowałem samochód (październik 2008) skłaniano się do wymiany po przebiegu ok 5 tyś. z racji tego, że nowa honda była zalana jakąś odmianą oleju mineralnego mającego lepsze właściwości w czasie docierania silnika - zaraz pewnie podniesie się krzyk, że to nieprawda i dałem się naciągnąć). Może i nieprawda ale nie żałuję a samochód nie bierze ani kropli oleju pomimo, że nie jeżdżę jak kapelusznik :). Oczywiście wg książki serwisowej wymagana wymiana oleju po 20 tyś. lub roku.

zyga502
08-03-2010, 08:44
uwaga krzyczę !!!! dałeś się naciągnąć i tyle,ja nie zmieniałem i mam tak samo jak Ty,ale najważniejsze jest Twoje dobre samopoczucie :-)

przemo_wb
08-03-2010, 10:27
Jeśli silnik musi się dotrzeć to wymiana po 1000-2000 km. Jeśli nie trzeba docierać to wg książki serwisowej.

Niki
08-03-2010, 10:30
W takim razie jaki plan jesli ASO mowi docierac, a ksiazka, ze pierwsza wymiana po 20kkm ?

ps. docieranie wg. ASO to 2,5-3kkm

przemo_wb
08-03-2010, 10:33
Ja bym dla spokoju w takiej sytuacji dotarł silnik.

Niki
08-03-2010, 10:56
No to jasne. Ja wymienilem olej po 7kkm, choc w ASO i tak twierdzili, ze to przesada.

bambosz
06-04-2010, 22:08
Witam. Jaki polecacie olej do silnika Civic 2,2 i-CTDI? I czy ktoś się orientuję ile oleju wejdzie. Pozdrawiam.

japs
06-04-2010, 23:06
Oleju w dieslu wchodzi dużo - 5,9 l. A jakiej firmy - co użytkownik to różne opinie. Ważne aby był o odpowiednich parametrach - specyfikacja CF/B3.

andre96
07-04-2010, 19:51
Bierz pod uwagę czy masz DPF-a.

andr
16-04-2010, 21:50
W serwisie Hondy pewien znajmowy powiedział mi o co chodzi z wymianą oleju po 5 tys. Wymiana taka wogóle nie jest potrzebna. Problem polega na tym że nowy civic zalany jest oryginalnym olejem Hondy, który jest bardzo rzadki i można go dostać tylko w serwisie Hondy. Jeżdżąc hondą ostro na wysokich obrotach, z powodu jego właściwości, konsystencji (bardzo rzadki) dość szybko go ubywa, a wtedy klijenci panikują. Byly przypadki, że poziom oleju był poniżej normy. Po wymianie (dla Hondy najlepiej po 5. tyś. bo jeszcze ten olej jest, dlatego tak namawiają) zalewają dużo gęstrzym olejem i ubytki są dużo mniejsze, a oni tez maja spokój.
Zasada jest taka, że trzeba często kontrolowac poziom oleju, jeżeli utrzymuje się w normie to mozna jeździć do 1. przegladu, a jeżeli go ubyło dość dużo to można wymienić lub dokupić w hondzie i dolać.
Kontrolowac poziom oleju szczególnie ten pierwszy oryginalny powinni wszyscy ale najbardziej czujni muszą być kierowcy-rajdowcy.

jacek65
17-04-2010, 11:04
Z tego co się pytałem w ASO to można dolewać Schell 5W40 do oleju fabrycznego.A jest nim hondowski 0W20.Oczywiście można doleć olej w ASO.Ale jak ASO nie ma w pobliżu lub jest zamknięte, to włąśnie ten olej mi polecono.Ale zazwyczaj nie jeżdzę ostro powyżej 4 tyś.i poziom oleju jest cały czas w normie.I mam nadzieję ze tak będzie do przeglądu.Pozdrawiam.

dejv667
26-04-2010, 17:39
W serwisie Hondy pewien znajmowy powiedział mi o co chodzi z wymianą oleju po 5 tys. Wymiana taka wogóle nie jest potrzebna. Problem polega na tym że nowy civic zalany jest oryginalnym olejem Hondy, który jest bardzo rzadki i można go dostać tylko w serwisie Hondy. Jeżdżąc hondą ostro na wysokich obrotach, z powodu jego właściwości, konsystencji (bardzo rzadki) dość szybko go ubywa, a wtedy klijenci panikują. Byly przypadki, że poziom oleju był poniżej normy. Po wymianie (dla Hondy najlepiej po 5. tyś. bo jeszcze ten olej jest, dlatego tak namawiają) zalewają dużo gęstrzym olejem i ubytki są dużo mniejsze, a oni tez maja spokój.
Zasada jest taka, że trzeba często kontrolowac poziom oleju, jeżeli utrzymuje się w normie to mozna jeździć do 1. przegladu, a jeżeli go ubyło dość dużo to można wymienić lub dokupić w hondzie i dolać.
Kontrolowac poziom oleju szczególnie ten pierwszy oryginalny powinni wszyscy ale najbardziej czujni muszą być kierowcy-rajdowcy.

Dziwne, u mnie nie ubywa a lekkiej nogi nie mam. Nastukalem 16tys km na owym rzadkim oleju z Hondy i na bagnecie jakos nic widac ubytku :)

A kontrolowanie poziomu oleju wzialem sobie do serca i co kilkaset kilometrow rzucam okiem.

babus11
12-09-2010, 11:54
zbliza sie kolejna wymiana oleju przy 40tys. i w zwiazku z tym moje pytanie czy ojej SHELL HELIX ULTRA AX 5w30 to ten sam co SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W30 , pytam bo na pierwszym przegladzie wlali AX i kosztowalo to 260 zl , a teraz to bym sobie sam kupil ultra extra i zaplacil polowe z tego

jacek65
12-09-2010, 17:34
A skąd wiesz że byś zapłacił połowę?Może przy zakupie w ASO wymiana jest gratis.A tak zapłacisz za wymianę i wyjdzie tak samo.Najlepiej zapytaj się jak to wygląda.Sam jestem ciekaw, bo mnie też zbliża się przegląd i wymiana po roku uzytkowania.Pozdrawiam.:)

japs
04-10-2010, 21:52
W firmach zajmujących się w głównej mierze wymianą olejów za wymianę nic nie zapłacisz - u mnie w miasteczku taka firma jest i oleje dużo tańsze , wybór producentów , specyfikacji itd. , że ho ho. Mnie ASO wlała po pierwszych 3 tys. Shell Helix Ultra 5W+30 AX - cena jednostkowa brutto 62,11 zl litr - a po 20 tys Shell Helix Ultra 5W-40 - cena jednostkowa brutto 49,46 zl litr. Shell na swoich stronach do 1,8 Vtec poleca oba oleje

astrall
04-10-2010, 23:29
Jestem po wizycie w ASO (Auto West) bo auto jeszcze na gwarancji, po dwóch latach zalali mi Mobil 5W50 (5D 1.8 ) Koszt 4 litrów to 197,60 czyli wychodzi jakieś 49,40 za liitr, do tego trzeba doliczyć podkładkę koszt ok 4,75 i uszczelkę 49,84.

Niki
07-10-2010, 13:15
Jestem po wizycie w ASO (Auto West) bo auto jeszcze na gwarancji, po dwóch latach zalali mi Mobil 5W50 (5D 1.8 ) Koszt 4 litrów to 197,60 czyli wychodzi jakieś 49,40 za liitr, do tego trzeba doliczyć podkładkę koszt ok 4,75 i uszczelkę 49,84.

A to ciekawe, bo w tym samym ASO slyszalem, ze jesli silnik jest zalany olejem wykraczajacym parametrami poza zalecane przez producenta w instrukcji obslugi to cofaja gwarancje na jednostke napedowa. Poza tym do tej pory Auto West sugerowal oleje Shell jako the best of the best :)

astrall
07-10-2010, 13:32
A to ciekawe, bo w tym samym ASO slyszalem, ze jesli silnik jest zalany olejem wykraczajacym parametrami poza zalecane przez producenta w instrukcji obslugi to cofaja gwarancje na jednostke napedowa. Poza tym do tej pory Auto West sugerowal oleje Shell jako the best of the best :)

No to nie wiem o co chodzi... zastanawiam się czy nie zadzwonić i wyjaśnić sprawy, mam faktue to niech sie tłumaczą...

Niki
07-10-2010, 14:23
Zapytac nie zaszkodzi. Jesli serwisujesz tylko u nich, a tak jest, raczej problemow nie powinni robic.

c-kasky
10-10-2010, 03:36
Mi do diesla gdy ubylo fabrycznego 0w jeszcze przed pierwsza wymiana przy 20 tys dolali w serwisie 5W30 i niby tak moze byc.
Ogolnie, caly czas dolewam srednio na 10 tys zrobionych km okolo 1 litr (w 2 - 3 dolewkach mniej wiecej) .
Pomaranczowa kontrolka poziomu oleju zapala sie gdy na bagnecie jest troszke pon. polowy miedzy dwoma punktami mierniczymi.
Auto uzytkowane glownie w trasach wiec praca silnika najbardziej optymalna ale na 70 pare tys km przebiegu dolalem juz z 6 butelek.
Z shella przeszedlem na drogi castrol slx proffesional.

quest77
10-10-2010, 13:10
Mam hondę civic 4d 2009 rocznik. Aktualnie wlany mam olej mobil 1 5w50 i widzę że pali ok 0,5-1 l więcej paliwa na 100 km niż na poprzednim oleju który był fabrycznie wlany (nie wiem jaki to był). Czy zmiana oleju na shell helix ultra 5w40 z mobil 1 5w50 jest możliwa? czy nie wpłynie to tragicznie na pracę silnika albo jego zniszczenie?

jacek65
10-10-2010, 14:23
Też mam taką wersje i rocznik.Fabryczny olej jest produkcji Hondy 0W20.Ale w ASO leją przy wymianie okreasowej Schell 5W40.Tak mnie poinformowano w serwisie.Niedługo mam przegląd i wymianę więc zobaczę co naleją.I mysle aby w okresie gwarancji wlewać to co ASO oferuje.Pózniej mogą byś jakieś problemy w razie gdy coś się uszkodzi w silniku.Wiadomo jak serwisy się wtedy wszystkiego czerpiają.Pozdrawiam.

quest77
10-10-2010, 15:29
wszystko rozumiem Jacek ale chodzi mi o to czy w ogóle jest możliwa wymiana. Bo na tym mobilu 1 więcej mi pali i nie chciałbym na nim za długo jeździć. Zrobię może z 8 kkm i wymienię na tego shella. Problemów myślę nie powinno być bo to są pełne syntetyki oba i dobrej jakości.

TS3362
12-10-2010, 14:22
Wg mnie korelacja pomiedzy rodzajem oleju a spalaniem może byc taka, że 5W jest gęstszy od 0W - wieksze opory przy rozgrzewaniu silnika i może ogólnie przy jeździe. Ale różnica 0,5-1 l/100km może wynikać z innych przyczyn. Zależy czy mierzysz to rzeczywiście cały czas w stabilnych warunkach - czy te same trasy, no i ostatnio jest troche chłodniej - jesień idzie.

Icarium
13-10-2010, 20:22
Wg mnie korelacja pomiedzy rodzajem oleju a spalaniem może byc taka, że 5W jest gęstszy od 0W - wieksze opory przy rozgrzewaniu silnika.
Niekoniecznie olej np 0w40 mobil 1 jest gęściejszy niż np eco clean 5w30 motula. Liczy się standard jaki spełnia ACEA a3/B3 sa to oleje o lepkości kinetycznej pow 3,5, oleje ACEA A1./B1 i ACEA A5/B5 to oleje o niskolepkie o hths poniżej 3,5 ale powyżej 2,9. Wyjątkiem jest olej motul 0w20 o hths = 2,6 Podobny olej jest zalany fabrycznie produkowany przez chyba przez Idemitsu. zazwyczaj aCEA a5 mają również standard C czyli do silników z FAP lub z katalizatorem trójdrożnym dla samochodów spełniajacych norny emisji euro 4. Opory oleju powstają tylko w momencie rozruchy w niskiej temp., po kilku chwilach temp na tłokach osiąga już temp roboczą, olej wówczas zaczyna się nagrzewać, lepkość ojelu oznaczona np jako 5w30 to lepkość oleju przy normalnej pracy silnika czyli ok 90 st C, na tłokach jest temp wyższa i tu ma znaczenie wartość hths, mierzona jest przy 150 st C . Wiadomo, że taki mniej się klei i jest bardziej narażony na zerwanie tzw filmu olejowego, dlatego w takich olejach używa się specjalnych modyfikatorów tarcia. To tlumaczy ich wysoką cenę i czasem zauważalne zużycie paliwa.
Bardzo ważnym wskażnikiem jest wskażnik lepkości im wyższy tym mniej zmienia się gęstość oleju na temperature. Jeden z najwyższych ma mobil1 , motul, repsol. Uwaga również bo coraz więcej olejów to oleje hydrokrakowane a nie 100% systetyki. Poza tym to pierwsze słyszę aby HONDA POLSKA zalecał oleje 5w 50 , czy 10w 60 , w instrukchji jest wyraźnie określona lepkość i standardy. Coraz częściej jednak słyszę o mongolskich teoriach na temat olejów jeden z dilerów w Polsce proponuje właśnie 10w60 twierdząc ,ze taki zaleca honda co prawda nie w instrukcji tylko tak nieoficjalnie. Za to mądry Pan (pozdrawiam szacun) z Honda Polska twierdzi, że te olej NIE JEST ZALECANY (jeśli nie zalecany patrz warunki gwarancji na jednostęk napędową).
Acea a1/b1
Acea A3/b3
Acea A5/B5
to standardy hondy
lepkości są w instrukcji

TS3362
03-01-2011, 21:52
No i zadzwoniła do mnie ASO, gdzie kupowałem samochód (5D, i-Vtec 1,4 100KM) i przypomnieli, że czas na przegląd (punkt dla nich - cenię dobra obsługę klienta). To pierwszy przegląd po roku. Będą zmieniać olej. Ponoć zaleją Shell Hellix albo 5W30, albo 5W40, zależnie od tego co sobie zażyczę. Nie pamiętam, który jest droższy, bo zaleznie od tego jaki olej, cały przegląd będzie kosztował albo jakieś 700pln, albo jakies 800pln. Czy ktoś zwłaszcza z użytkowników 1,4 100KM ma jakieś rekomendacje co do oleju do tego silnika?

andr
04-01-2011, 10:00
No i zadzwoniła do mnie ASO, gdzie kupowałem samochód (5D, i-Vtec 1,4 100KM) i przypomnieli, że czas na przegląd (punkt dla nich - cenię dobra obsługę klienta). To pierwszy przegląd po roku. Będą zmieniać olej. Ponoć zaleją Shell Hellix albo 5W30, albo 5W40, zależnie od tego co sobie zażyczę. Nie pamiętam, który jest droższy, bo zaleznie od tego jaki olej, cały przegląd będzie kosztował albo jakieś 700pln, albo jakies 800pln. Czy ktoś zwłaszcza z użytkowników 1,4 100KM ma jakieś rekomendacje co do oleju do tego silnika?

(5D, i-Vtec 1,4 100KM),na 1. przeglądzie zalałem tańszym olejem ,nie pamietam która to wersja, rocznie robię około 20 tyś. km. Polecili mi tańszy, w sumie nie jest to duża różnica. Przegąd kosztował mnie nie całe 600 zł. Zbliżam się do drugiego przeglądu więc spokojnie mogę polecić ci tańszą wersję.

TS3362
04-01-2011, 18:20
...Przegąd kosztował mnie nie całe 600 zł. .... W jakim ASO robiłes przegląd? Ja będe w Honda Plaza w W-wie na Malowniczej. Wiem, że jeśli u Ciebie to nie była W-wa to choćby z tego wzgledu mogło byc taniej. Ale może popracuje nad nimi w zakresie rabatu:)

andr
04-01-2011, 22:00
W jakim ASO robiłes przegląd? Ja będe w Honda Plaza w W-wie na Malowniczej. Wiem, że jeśli u Ciebie to nie była W-wa to choćby z tego wzgledu mogło byc taniej. Ale może popracuje nad nimi w zakresie rabatu:)

HONDA WYSZOMIRSKI w Siedlcach luty 2010
Przegląd 20000 tys
wymiana oleju silnikowego HELIX ULTRA 5W40
wymiana filtra oleju
wymiana filtra kabinowego - kasowanie inspekcji
uzupełninie koncentratu do chłodnic
uzupełnienie płynu do spryskiwa
podkładka korka sp. ol
umyte nadwozie
580,00 zł

TS3362
04-01-2011, 22:36
Dzięki wielkie za wyczerpujące info. Dam znać co i za ile u mnie zrobili. Przebieg niewiele większy od 10tys.
U Ciebie rozumiem, że był 20tys, a nie 20000tys, czyli 20mln:) Honda to solidny samochód, ale chyba nie aż tak:)

andr
04-01-2011, 23:51
Dzięki wielkie za wyczerpujące info. Dam znać co i za ile u mnie zrobili. Przebieg niewiele większy od 10tys.
U Ciebie rozumiem, że był 20tys, a nie 20000tys, czyli 20mln:) Honda to solidny samochód, ale chyba nie aż tak:)

Oczywiście 20 tys i równo rok eksploatacji

TS3362
09-01-2011, 18:39
No i zrobili przegląd po 1 roku (przebieg pk 10300). Wybrałem olej 5W40 Shell Hellix Ultra. To ta tańsza opcja. Pan w serwisie nie namawiał na szaleństwa, bo samochód i tak nie wysilony przebiegiem. Zakres prac bardzo podobny jak pisał andr wyżej. Nie wymieniali filtra kabinowego, ale za to wyczyścili samochód również wewnątrz. Za całość zapłaciłem 618zł, więc też porównywalnie. Ta cena zawiera 5% rabatu, który można uzyskać pobierając kupon ze strony www Auto Plaza na Malolwniczej w W-wie. Wszystko ok ale... wyjechałem i... pedał sprzęgła zaczął skrzypieć:) Ale o tym w odpowiednim wątku...

minimi
23-02-2011, 23:18
jestem po 1 przeglądzie- po roku życia Hani i po 10.000 km. Zostałem zalany olejem Castrol EDGE 5W-30. Ponieważ jest to nowy samochód i nowy serwis (nowy w sensie nieznany mi) zostawiłem im wolną rękę- na zasadzie zobaczymy jak mnie potraktują. Mam mieszane uczucia (serwis Honda Szczecin - Polmozbyt. Z jednej strony terminowość, szybkość na dobrym poziomie a z drugiej hm litr oleju po 74,00 zł- co mi się nie podoba bo na fakturze było równo 5 litrów (nie 4,58 nie 5,02 itd a równo 5) co świadczy, że mnie skubnęli i te 74 zł za litr, kiedy w handlu ten sam olej za ok 120zł /4 litry- góra 150zł. Nawet jak wliczyli w to wymiane to i tak jakoś dużo. Wniosek, będę jeżdził ze swoim olejem-, ale drugi wniosek- po wymianie i przeglądzie spadło mi zużycie paliwa- około 0,3 litra na 100 w jeżdzie miejskiej.

jacek65
26-02-2011, 11:21
Mnie przy przegladzie napisali ilośc oleju 4,3:rolleyes:.A podobno wchodzi mniej,więc ASO Hondy chyba tak skubie klientów.:mad:.Olej to Shell Helix ultra 5W/40.A z woli ciekawości,to jak sprawdziłeś że pali te 0,3 litra mniej:confused: Trudno to raczej zmierzyć.U mnie z tego co widzę auto pali tyle samo.Zobaczę jeszcze latem bo zimą to spalanie jest zawsze wieksze.:)A bedą jeździł ze swoim juz po gwarancji.I byc może juz nie do ASO.Na razie niech leją co uważają,aby później w razie czego sie nie czepiali oleju.Zresztą jeszcze tylko raz czeka mnie przegląd gwarancyjny, to jakoś przezyję.:)

minimi
27-02-2011, 18:36
To proste. Mam zwyczaj tankować zawsze do pełna i liczyć na zbiorniku zużycie paliwa. Jeżdżę jak niewolnik ciągle tymi samymi trasami po tych samych ulicach w tych samych godzinach i z regyły tak samo. Akurat żadna trasa zaburzająca pomiary mi nie wpadła. Na starym oleju spalił mi 8,6 litra, na nowym 8,1 litra. Zawsze liczę w dół (na wszelki wypadek, czyli minimum 03 litra na 100 mi mniej spalił) Pogoda była zresztą podobna. przy około 40 litrach tankowania różnica jest już do uchwycenia bo to około 2 litrów różnicy.
pozdrawiam

tynciu88
15-03-2011, 19:54
mam zalanego shella 5W40 stanie się coś gdy zaleje motul x-lite 0W20 albo amsoila takiej samej lepkości?? a co sądzicie o olejach midland??

tynciu88
15-03-2011, 19:56
znaczy sie eco lite

Arti
09-04-2011, 06:48
Mam Hanie po gwarancji, zalałem ją olejem MOBIL 0W30. weszło 3,6 litra ( ze spuszczaniem a nie odsysaniem). Ten typ oleju urodził się w serwisie hondy w Berlinie tam widząc plakietkę shella 10W60 wymienili mi go bezpłatnie!!! (1 litr około 50zł) Szef serwisu pokazywał mi jakie oleje zaleca do swoich silników honda europa. Silnik 1,8 140KM z 2008 roku.
P.s. Ja miałem także fakturę za 5l oleju przy pierwszym przeglądzie, jednak po interwencji zwrócili pieniądze z informacją, że nic takiego się nie stało

benen
10-04-2011, 22:54
Mam Hanie po gwarancji, zalałem ją olejem MOBIL 0W30. weszło 3,6 litra ( ze spuszczaniem a nie odsysaniem). Ten typ oleju urodził się w serwisie hondy w Berlinie tam widząc plakietkę shella 10W60 wymienili mi go bezpłatnie!!! (1 litr około 50zł) Szef serwisu pokazywał mi jakie oleje zaleca do swoich silników honda europa. Silnik 1,8 140KM z 2008 roku.
P.s. Ja miałem także fakturę za 5l oleju przy pierwszym przeglądzie, jednak po interwencji zwrócili pieniądze z informacją, że nic takiego się nie stało
Co właściwie wynika z Twojego postu? Honda, Berlin, Shell, Mobil... A jakieś ustosunkowanie się do kwestii wyboru lub chociaż sugestia?

minimi
10-04-2011, 23:08
To, że Honda zaleca 0W30 a nie 10W60- co wydaje się prostą konsekwencją czytania instrukcji, oraz to, że do Hondy wchodzi 3,6 litra a nie bańka 5 l- czyli wprost odpowiedż na temat- jaki olej- zgodnie z działem

tynciu88
15-05-2011, 22:28
Jeździ ktoś na olejach Royal Purple czy amsoil. Prosze o opinie na temat tych olejow.

myslav
26-05-2011, 14:28
Wcześniej raz zalałem mobilem 0W40. Poprzednie auta - Skoda, Fiat też tylko na mobilu. Teraz zalewam Castrol Edge 0W40. Różnicy pomiędzy mobilem 1 0W40 nie widzę, powiem szczerze. Patrzę, żeby nie był rozlewany w Polsce, tak jak mobil, bo podobno mobila w ostatnich latach "chrzczą". W wielu miejscach słyszałem opinię, że mobil w ostatnich latach się popsuł. Usłyszałem to w kilku hurtowniach i w kilku serwisach, min Hondy, VW i Skody. Dlatego przeszedłem na Castrola. Podobno silniki VW po dużych przebiegach są czystsze na Castrolu niż na mobilu. Taką opinię usłyszałem przy okazji serwisowania firmowego VW.

krzyzan
14-07-2011, 18:40
A powiedzcie mi czy przy zmianie oleju z 5w-30 na 40 trzeba jakoś wybitnie czekać na zlanie poprzedniego, lub płukac silnik? Chce zmienić na troszke gętszy i lepiej czyszczący olej (ten sam producent) i nie wiem czy trzeba 5w-30 pozbyć się do ostatniej kropi czy można to wymieszać (zlewać przez 1h).

jacek65
14-07-2011, 22:46
Po co sie bawić w jakieś płukanie?:confused:Te dwa oleje niewiele się róznią parametrami.I do tego sa tego samego producenta.Więc nie wiem o co chodzi z tą gęstością i czyszczeniem:rolleyes:.Olej raczej ma smarować i trochę chłodzić elementy silnika.W ASO na przeglądzie wymienili mi 0W-20 na 5W-40 i silnik działa prawidłowo:).A na pewno go nie płukali.Spuśc poprzedni i wlej ten nowy.Nic sie nie stanie.:)Pozdrawiam.

krzyzan
14-07-2011, 22:55
Dzięki za odpowiedź.

Icarium
10-08-2011, 15:18
Czytajcie a znajdziecie, mówię o instrukcji, w której nie ma oleju 10w60 jako przewidzianego do pracy z tą jednostką silnikową.
Juz to kiedyś pisałem w którymś z postów wyżej
A propos jako jeden z nielicznych jeżdżę na ow20 motula i czuję się zobowiązany napisać jak się sprawuje bo wymiana już tuż tuż.
Brak ubytku, komfort pracy silnika na wolnych obrotach wyższa, przy wys obrotach silnik nie wyje.
Co do Royal Purple to słyszałem pozytywne opinie za granicą, jednak ja sugeruje sprawdzić najważniejsze parametry czyli HTHS, im wyższy tym lepszy olej.

marczyq
10-08-2011, 18:51
Co nie zalejecie i tak pojedzie :) ale bez szaleństw. Co do wyboru oleju : oczywiscie 5w30/40 shell z naciskiem na 40 (jak dla mnie nie ma sensu zalewać w30, po ściągnięciu pokrywy zaworów i ma zbytniej różnicy w osadzających się nagarach a jest ich bardzo mało) na pewno polecę Sagę MOTUL 0w.. jak i 5w... ( olej po 20tys jeszcze w miarę "czysty" tzn nie leje się jak syrop nie czuć pyłku w oleju pod palcami ) dalej oczywiście Mobile. A za to odradzę Castrola nie dość że śmierdzi po otwarciu, zostawia swoj charakterystyczny zapach w komorze silnika także pozostawia spory osad pod pokrywką zaworów :)

Icarium
10-08-2011, 19:40
A miałem jeszcze napisać o Liqui Moly,te polecam zwłaszcza syntholi 5w40 jeden z lepszych olejów na świecie, świetnej jakości i o doskonałych własciwościach myjacych doskonałe parametry fizykochemiczne. Jeśli chodzi o Castrola, to problem z nim jest taki, że ma jedne z najdoskonalszych właściwości emulgujące czyli myjace. I to nie pronlem z Castrolem tylko z naszymi paliwami, gdyż te osady, które powstają to właśnie brud, który zemulgowały cząsteczki oleju a uwierzcie mi w polskich paliwach sporo się tworzy syfu po spaleniu

krzyzan
12-08-2011, 12:30
Ale wy tu robicie reklamę czy jak?
Jeśli piszecie, że coś jest lepsze od czegoś to dajcie jakieś dane, a nie po prostu bo ja tak uważam. Bo ja uważam, że najlepszy jest z rzepaku, choć nie do silników.
"Doskonałe własności myjące"- co to oznacza? Ma ich dużo, czy może są to jakieś specjalne związki, których nikt inny nie ma, jeśli tak to jakie?
Co do Castrola, to z tego co dotarłem do materiałów ma on o połowę mniej substancji czyszczących niż np. Shell 5w40 - 12,4 (Castrol Edge 5W40 - 7.2), co wcale nie oznacza, że jest gorszy, może te substancje są lepszej jakości, ale to już gdybanie.
Pozdrawiam i proszę o konkrety.

Icarium
13-08-2011, 00:25
Konkrety znajdują się na stronie każdego producenta olejów w tzw karcie, lub paszporcie produktu. Metodyka badań np lepkości kinetycznej jest powszechnie znana i znormalizowana, poza tym też ją można odszukać w sieci. Poza tym też nie rozumiem nagonki na Castrola, sam również nie napisałem, że to słaby olej bo założe się, że ponad 75% użytkowników hondy jeżdzi na Shellu, a opinie o olejach ma zasłyszane. Tak jak z całym układem ivtec w silniku. Nie mówiąc już o oznaczeniach olejów systetycznych i hydrokrakowanych, których 90% nie rozumie. A wystarczy tylko poszukać, poza tym w dzisiejszych czasach jak ktoś słusznie napisał nie mamy jednego oleju ale kilkadziesiąt na rynku i nie odstają one od siebie znacząco, ale zawsze można wybrać lepiej, według swojej wiedzy i doświadczenia.
I jeszcze jedno
"Najlepiej otwordzyć książkę na specyfikacji zalecanego oleju - zastosować i luuuz"
To skąd sie biorą posty w których ludzie zalewają np 10w60 ?

krzyzan
13-08-2011, 01:13
I właśnie o takie konkrety z kart charakterystyk mi chodzi (podstawowe dane). Niech ktoś napisze, że wybrał np. Shella 5w40, bo jego lepkości jest o 10 mm^2/s mniejsza niż Castrola, a jeździ na krótkich trasach i ważneijsze jest by silnik był szybciej smarowany na starcie lub silinik jest nowszy (mniej ma zrobione) i ma mniejsze luzy, przez co wymaga cieńszego filmu olejowego. Można też napisać, że ten olej ma więcej substancji czyszczących niż inny X, bo ma ich tyle i tyle, a opowiadanie, że Pies sąsiada przejechał na Castrolu 200 czy 1000 tyś kilometrów nie ma kompletnie znaczenia.
Sorki jeśli za ostro wystartowałem, ale drażnią mnie takie opisy o własnych, zasłyszanych przekonaniach.
Co do olejów hydrokrakowalnych i syntetycznych to z chęcią bym poczytał, ale coś prawdziwego, bo jak widzę opis, że olej syntetyczny jest zrobiony w pełni z substancji sztucznych (syntetycznych) to mnie trafia, bo nigdy taki olej nie powstał i pewnie nie powstanie (przykład Mobila-prawie 100% syntetyczny). Olej silnikowy zawsze jest choćby po części z ropy mineralnej(chyba, że ktoś wydobywa inną :)). No i dochodzi podstawowe pytanie czym oleje syntetyczne z klasy iv i v są lepsze od iii, bo z moje skromnej wiedzy wynika, że różnią się jedynie dodatkami, które określają chrakterystykę oleju, no i ceną produkcji. Oczywiście zakładam wymianę oleju co 15-20 tyś. km, bo przy interwałach 100 tyś km to i różnice mogły by powychodzić.
Co do oleju 10w60 to bardzo dobry produkt o lepkości powyżej 110, więc będzie chronił silnik rewelacyjnie. Warunek tylko taki, że robi się dłuższe trasy, bo jak się jeździ tylko po 5-10 km na trase to on niemal nie zacznie pracować i zajedziemy szybciej silnik. Trzeba pamietać, że silnik "na sucho" będzie pracował przy takim oleju 2-3 razy dłużej(albo i więcej w zimnie).
Pozdrawiam

Icarium
13-08-2011, 19:26
Co do oleju 10w60 to bardzo dobry produkt o lepkości powyżej 110, więc będzie chronił silnik rewelacyjnie. Warunek tylko taki, że robi się dłuższe trasy, bo jak się jeździ tylko po 5-10 km na trase to on niemal nie zacznie pracować i zajedziemy szybciej silnik. Trzeba pamietać, że silnik "na sucho" będzie pracował przy takim oleju 2-3 razy dłużej(albo i więcej w zimnie).
Pozdrawiam[/QUOTE]
Podzielam Twoją chęc ukonkretyzowania postów na forum
Co do lepkości tego 10w60 to co to za wartość bo jej nie rozumiem. (np 10w60 shella ma 183) Generalnie w każdej karcie są podane lepkości w temp 40 i 100, te dane jednak nic nie zanczą ponieważ temp w silniku to ok 150 dlatego jedyną sensowną informacją jest wskażnik lepkości wysokotemperaturowej, który mówi jak zmienia się lepkość oleju w funkcji temperatury. Im wyższy parametr tym wyższa odporność oleju na zmiany temp, czyli w skrajnych przypadkach gdy żyłujemy silnik olej nie traci swoich właściwości (nie zrywa się film olejowy)
Jeśli chodzi o oleje tzw HC syntheze to nic innego jak olej mineralny, którego cząsteczki najmniej odporne na wys temperaturę, są zastępowane w bardzo skomplikowany sposób węglowodorami o korzystniejszej chemotrwałej strukturze (czyli odpornijesze na wys temp). Zastanawiające jest dlaczego wielu producentów produkowało oleje syntetyczne a teraz hc, skoro to zdobycz techniki to powinni to reklamować a jest zupełnie inaczej używa się skrótu HC synth i cisza.
Syntetyki to oczywiście mieszaniny polimerów, które oczywiści też pochodzą z ropy, ale co nie pochodzi z ropy. Znam technologię tych olejów i wiem co w nich siedzi a jak spotykam coś nowego o czym nie ma informacji a sam producent struga debila to poprostu w obawie, że coś śmierdzi nie stosuję tego. Motul też ma w ofercie hc i syntetyki.
"Trzeba pamietać, że silnik "na sucho" będzie pracował przy takim oleju 2-3 razy dłużej(albo i więcej w zimnie)" Nic podobnego, shellowski 10w60 ma temp płynięcia jak dobrze pamiętam ok -42. a już po kilku suwach tłoka układ osiąga temp w której olej pracuje normalnie klasa lepkości nie ma tu znaczenia.
Czym się różnią syntetyki poszczególnych klas wysyłam Ci na PW stronkę z info

krzyzan
13-08-2011, 19:59
Dzięki za info.
Zgadzam się z tym co napisałeś z drobnym wyjątkiem. Chodzi mianowici o temperaturę płynięcia, która niewiele mówi jak się zachowuje olej przy 20 stopniach na plusie. I tu lepkość podawana przy 40 stopniach zaczyna mieć znaczenie, bo mówi jak szybko olej dostanie się na ostatnie elementy silnika, bo przecież olej chroni nie tylko tłoki i pierścienie. Pompowalność tego oleju i 5w30 (przy 20 stopniach) to dwie różne kategorie a w związku z tym czas dotarcia oleju w szczeliny np zaworowe jest diametralnie różny. Te kilka sekund przy 1000 odpaleń auta rocznie może miec znaczenie dla żywotności (dlatego leje 40). A co do tempertury, to po jakim czasie w silniku hondy 1.8 olej 10w60 osiagnie temperaturę 100stopni, bo na pewno olej grzeje się znacznie wolniej niż sillnik?
Co do zrywania filmu to zasłyszane od mechanika Orlen Teamu, że przy normalnym silniku kręcącym się 2000-4500 obrotów (codzienna jazda) nie ma możiwości zerwania filmu (choćby na mini moment) nawet przy 0w-20. Zakładam że silnik nie ma bicia na tłokach i zarówno gładzie jak i pierścienie są w dobrym stanie(jeszcze).
Co do HC to musze się w to zagłębić. Ciekawi mnie czemu np. Shell w kartach nie podaje dwóch temperatur.
Pozdrawiam

Icarium
14-08-2011, 18:07
Zgadzam się, ale w naszym klimcie dosyć istotny jest czynnik temp płynięcia, bo w zimie pod chmurka jest czasem przy gruncie i minus 40. Temp 100 stopni cienka warstwa oleju osiąga b szybko, i z każdym ruchem wzrasta dlatego jeśli olej zachowuje swoje właściwości w niskiej temp to możliwy jest jego przepływ i temp nie wzrośnie znacząco, jednak gdy ma on temp płynięcia np -20 to może być problem, jednak jest to czysto hipotetyczne ponieważ nawet gdyby nie dopływał to ta cienka warstwa naprawdę szybko sie nie zerwie. Co do 0w20 to najczęściej to oleje o bazie estrowej i skomplikowanymi chemicznie modyfikatorami tarcia, civici są zalane fsbrycznie 0w20.

tynciu88
15-08-2011, 13:08
Ja zalewam do mojej Hani taki olej jaki deklaruje producent za najlepszy. Jak kupiłem samochodzik jeździł na Shellu 5W40. Może i to dobry olej ale nie w tym silniku. Przeszedłem później na motula X-lite 0W30. Najechałem na nim ok 10tys i powiem szczerze że olej super ale tylko do momentu kiedy zalałem Amsoila 0W20. Po prostu inna liga. Silniczek ciszej pracuje, lepiej wkręca się na obroty, mniej pali ok. 0.3l niż na motulu. Może zaraz ktoś napisze że to subiektywne odczucia ale pisze jak ja to widze. Pozdrawiam wszystkich.
Niech ViTeK będzie z Wami :)

krzyzan
15-08-2011, 15:18
Co oznacza producent deklaruje za najlepszy?
A czy uważasz, że olej o lepkości 8,3 (przy 100 i wskaźniku 166) jest w stanie ochronić twój silnik, jeśli go troszke mocniej wysilisz? Zgodze się, że przy takich pramerach będzie on się się lepiej wkręcał, ale to zawsze jest jakimś kosztem?Jest to na pewno dobry olej spełniający normy oszczędności paliwa, ale TBN ma żałośnie niskie i boje się jak będzie wyglądał silnik po tankowaniu polskiej (kwaśnej) benzyny.
Pamiętaj, że w USA są troszke inne normy, choćby odnośnie benzyny i oni z natury robią oleje o mniejszej liczbie zasadowej.

tynciu88
15-08-2011, 22:29
A ja zauważyłem że właśnie europejskie oleje mają niski TBN. Amsoil 0W20 ma bodajże TBN chyba ok. 12.6 więc jest to wysoka wartosc.

A odnośnie jaki jest najlepszy olej do danego silnika to wystarczy zobaczyc jak jest napisane w instrukcji.

krzyzan
15-08-2011, 23:33
Jeśli ma on 12,6 to przepraszam, spojrzałem na olej OEZ. Ten ma duzo wiekszy TBN. Mój błąd, reszta parametrów się zgadza.
Co do instrukcji to jak odgadujesz który jest najlepszy? Te w pierwszej linii nie są najlepszej , tylko przeznaczone do klimatu chłodnego. Szwecja, Norwegia ewentualnie Suwałki (proszę nie obrażać Suwałk, bo sam z nich pochodzę). Proponuje zalać 0w-20 i wprawę do Grecji. Piękny kraj, piękne wyspy ,ale olej ten można tam co najwyżej na podkład na patelnie do ośmiorniczek dodać, a nie silnik chronić w tym rejonie świata. To jak w końcu określasz najlepszy do tego silnika na podstawie instrukcji (lepkośc tego oleju przy 150 to 2.8)?
Dodam, że olej ma naprawdę bardzo fajne parametry, ale na boga czy cichsza praca ma znaczenie i to nie zmierzona a "wydaje mi się". Zresztą lejcie sobie co uważacie. Szkoda, że nie ma mniej lepkich olejów, bo dla tego 0,3L naprawdę warto go nie chronić.
Pozdrawiam

tynciu88
24-08-2011, 11:33
Nie podoba mi się przesadne uzależnianie wyboru parametrów oleju od temperatury zewnętrznej/pory roku. Oczywiście, że 0W20 w zimie *szczególnie* pokaże swoje plusy - ze względu na ułatwiony rozruch. Ale nie oznacza to, że na lato lepszym wyborem będzie gęstszy olej, np. 0W30 lub 5WX. Czy to zima, czy lato - silnik po rozgrzaniu osiąga tę samą (przy sprawnym układzie chłodzenia) temperaturę pracy i to właśnie dla tej temperatury producent określa zalecane parametry. Dla benzyniaków Hondy po 2000r. jest to W20.
Producent zaleca 0W20 zarówno ze względu na łatwiejszy rozruch (szczególnie w zimie) ale również, a właściwie PRZEDE WSZYSTKIM dlatego, że w temperaturze pracy (jednakowej w zimie i w lecie) olej 0W20 ma optymalne parametry dopasowane do ciasno spasowanego nowoczesnego silnika Hondy.

krzyzan
24-08-2011, 13:11
Spasowane ciasno? Możliwe, tylko pytanie czemu zalecane przez Hondę oleje maja mieć klase ACEA A3B3-08 o lepkosci wiekszej lub równej niż 3,5? Ten olej tego nie spełnia (2.8), więc albo trzymamy się norma producenta, albo sami wymyślamy co jest lepsze (ciasno spasowane). Tak naprawdę ten olej nie spełnia nawet A5B5-08, bo tam jest między 2.9-3.5. Ciekawe, że producent tego oleju twierdzi inaczej :).
Co oznacza:
"Dla benzyniaków Hondy po 2000r. jest to W20."?
Nie doczytałem, żeby Honda polecała W20 tylko klasę oleju ACEA A3B3. Klasa lepkości powinna być dostosowana do temperatury i tego jak jeździmy, a jakość oleju (klasa ACEA) do silnika. Zgadzam się, że przy sprawnym układzie chłodzenia, temperatura w silniku może być od 140 - 200 stopni w zależności od stylu jazdy. I tak przy 200st. ten olej nie będzie już nieczgo zabezpieczał, bo jego film pójdzie się ...... Ale jeśli jeździsz małe odległości i nie kręcisz go to przy 140 st. w silniku to będzie "zajebisty" olej, choć Honda poleca oleje o większej lepkości przy 150 stopniach (>3.5).

A kto powiedział, że ma optymalne? Nazwisko! Napisz jakie to są optymalne parametry skoro wiesz lepiej niż producent. Dowiem się i zmienie ten szajs na to co Ty lejesz:). A co do temperatury w zimie i w lecie, w rozgrzanym silniku jest mocno zbliżona, zgadza się.

tynciu88
25-08-2011, 11:53
http://republika.pl/calzone/01_honda.jpg

http://republika.pl/calzone/02_honda.jpg

http://www.bernardiparts.com/Images/Install/OilChart102910.gif

krzyzan
25-08-2011, 16:49
Tak, Honda zalewa na dotarcie 0w-20, ale gdzie tu masz rekomendację i parametry optymalne?
Jeśli dobrze pamiętam to chyba już nie ,ale jeszcze niedawno Opel, Hyunday i Citroen lały mineralny na start do niektórych modeli. Wedug Ciebie uzytkownicy tych modeli dalej powinni lać minerał?
Wracając do tematu nikt mi nie powie że 0w-20 będzie lepiej chronił silnik nie 5w-30 czy 5w-40, po rozgrzaniu oczywiście. Miłej jazdy.

TRAFO
07-11-2011, 22:42
Proponuję zrobić małą ankietę, żeby sprawdzić na czym jeździ większość z nas.
Będzie wtedy łatwiej wybrać jakiś olej dla siebie.
Proponuję wpisywać rodzaj oleju, filtra, sposób jazdy, km na rok i częstotliwość wymiany.
Zacznę od siebie.

Olej: Mobil 1; 5w50
Filtr: Filtron OP575
Jazda: umiarkowana, trasa/miasto pół na pół, 7-8 tys. km/rok
Wymiana: 15-20 tys. km lub co 1,5/2 lata

mirek58
08-11-2011, 16:53
Czy duża różnica jest między tymi olejami:
MOTUL 8100 ECO-CLEAN 0W30
MOTUL 8100 X-LITE 0W30
Zastosowanie Honda Civic 2006r. 1.8i VTEC

TRAFO
08-11-2011, 18:30
.
Proponuję TRAFO zapodaj Nowy wątek w tej sprawie i skopiuj swój Post jako 1-szy, będzie łątwo dostępny i czytelny Post.
Popieram inicjatywę :)

Mówisz i masz :) W dziale INNE założyłem temat o materiałach eksploatacyjnych. Do wglądu TUTAJ (http://www.hcforum.pl/showthread.php?t=27517&p=162637#post162637).
Każdy może tam wpisywać to co uważa za istotne. Dieslowcy też :)
Dobrze by było żeby to był temat bez większych dyskusji, sama sucha statystyka...

TRAFO
06-12-2011, 11:58
Znalazłem w auto świecie pseudo test filtrów oleju. Do wglądu TUTAJ (http://www.auto-swiat.pl/1-test-filtrow-oleju-czyli-ile-jest-filtra-w-filtrze-100). Test w sumie nic nie testuje, ale daje ogólny obraz tego co jest sprzedawane na rynku.

WADE1982
08-03-2012, 11:59
Witam wszystkich !!!

Obecnie mam na budziku 40 000 (olej to BP 5000 5W40 bądź 5W50 ) zrobiłem już prawie 10 000 od ostatniej wymiany (w sumie powiedzieli mi że wymiana co 15 000) ale wolę częściej wymienić oleji stąd pytanie do Was, jaki byście polecili olej? CASTROL, MOBIL 1 a może oryginalny HOND-OWSKI? jeżeli tak to o jakich parametrach, byłbym wdzięczny a i jeszcze jedno ile kosztują filtry? do UFI-astego dziękuję !!

jacek65
08-03-2012, 17:52
Ja mam Shell Helix 5W40,jaki wlano mi w ASO.Silnik działa bez zarzutu.Auto śmiga dobrze.Więc mogę taki polecić.Ale ważne są przede wszystkim parametry oleju zalecane przez producenta silnika.Producent oleju nie jest aż tak ważny.:)

TRAFO
08-03-2012, 20:03
U siebie mam Mobil 1 5w50 (przebieg 90kkm) i filtr Filtrona OP575 za 17zł i jestem zadowolony.
Następnym razem wymienię na to samo.

szybki
04-04-2012, 09:59
Witam
Ostatnio zakupiłem honde civic 2011 1.8 sport i mam do Was takie pytanie odnośnie jaki olej mam zalewać przy docieraniu silnika. W serwisie powiedzieli mi żebym sprawdzał poziom oleju co 1 tys km i jeśli będzie konieczność to uzupełniał go shell 5w30 lub shell 5w40. Natomiast na forum zauważyłem posty w tym temacie ze niektórzy uzupełniali 0w20 olejem hondy. Mi w hondzie nic o tym nie wspomnieli. a jeszcze jak pytałem którego shella wybrać to powiedzieli że jest to tylko kwestia klienta i oni stosują oba te oleje bo oba są dobre i zalecane niby przez honde a różnica jest w cenie za litr. Możecie mi doradzić jakim olejem mam uzupełniać braki i jaki mam później wybrać olej do mojej hondy. Z góry dziękuje za dobre rady.

szybki
04-04-2012, 15:13
Może użyłem złego słowo nie docieranie a jak to powiedzieli w hondzie silnik ma się ułożyć przez pierwsze minimum 2 tys. Zadałem pytanie ponieważ czytając wcześniejsze posty to zauważyłem, że są duże rozbieżności w tym co niektórzy leja. A co do wymiany oleju to kazali po 20 tys lub po roku, mógłbyś mnie uświadomić czemu twierdzisz, że lepiej wymienić po przejechaniu 5 tys?? z góry dzięki i nie oburzaj się tak.

szybki
04-04-2012, 16:23
Auto ma dopiero przejechane 1 tys km ponieważ jest nowe. nie wiem czym jest zalane bo jak pytalem w salonie to powiedzieli ze jest zalany olejem fabrycznym i oni nie wiedza do konca co to za olej. Oleju na dolewki zadnego nie otrzymalem wiec stad sie wzielo moje pytanie czym mam uzupelniac braki przy nowym silniki bo pewnie takie beda sie pojawiac na poczatku.

jacek65
04-04-2012, 16:58
Ja jak kupiłem Civika też mi powiedziano że do uzupełnienia Shell 5W30 lub 5W40.Ale oleju nie uzupełniałem.Jeździłem rok na hondowskim fabrycznym 0W20.A na pierwszym przeglądzie wymieniono na Shell Helix 5W40.I też nie dolewałem przez rok.Podejrzewam że i ty nie będziesz musiał uzupełniać.Te silniki nie biorą zbytnio oleju.Tak że nie przejmuj się zbytnio.Ale poziom kontroluj.:)

WADE1982
25-04-2012, 08:55
A ja właśnie umówiłem się do ASO (KIELCE) "PRAWIE PO DRODZE DO ŁODZI JAK BĘDĘ ŚMIGAŁ" z tego względu że już od ostatniej wymiany oleju :) pyknęło mi w zaokrągleniu 10 000 ( samochód mam przejechane 41 000 ) ale czy to prawda to jeden pieron wie go tam ? wymieniam OLEJ co 10 tysiu i już ( a w aso proponowali mi castrola, shella i hondowskiego po ok. 80 zł za litr ) aaa i podobno teraz jest 15% zniżki właśnie za bańkę hondowską. Obecnie miałem zalany wóz "bp 5000 5w 30" i wsio ładnie chodzi :) zero wycieków (stan olejowy na bagn. w porządku ) Goście w zakładzie powiedzieli że głównie ludzie łykają Castrola....

kurf.. sam już nie wiem jaki wybrać.

wojtek9972
25-04-2012, 09:23
80 zł. za litr ?, to przecież jawna granda. Kupiłem tydzień temu w sklepie AUTO KLINIKA w moim mieście Shell Helix Ultra 5W40 za 89 zł. za bańkę 4 litry. Wcześniej w internecie widziałem taki sam za 98 zł też za 4 litry.

WADE1982
26-04-2012, 10:58
80 zł. za litr ?, to przecież jawna granda. Kupiłem tydzień temu w sklepie AUTO KLINIKA w moim mieście Shell Helix Ultra 5W40 za 89 zł. za bańkę 4 litry. Wcześniej w internecie widziałem taki sam za 98 zł też za 4 litry.

Castrol po 50 zł za litr, hondowski za 80zł :P także jadą z koksem :)

Mam jeszcze pytanko: ile wchodzi oleju ? 3,8l czy 4,1l ? (w aso powiedzieli mi, że 4,1) Ufiak 1,8 benzynka dziękówa z góry !!

yeti103
15-10-2012, 22:24
Mam hondę Civic 5d 1.8i VTEC, -Sport (140PS) na przeglądzie gwarancyjnym prosiłem żeby mi wlali lepszy olej bo dużo jeżdżę autem i dali mi olejem SHELL HELIX ULTRA AV-L 5W-30 czy zostać przy tym oleju czy zmienić na coś jeszcze lepszego ????

mam jeszcze jedno pytanie czy jest duża różnica pomiędzy 5W-30 , A 5W-40 który bardziej polecacie do mojego silnika ??

jump23
15-10-2012, 23:02
kolego ale ten olej jest dobrym olejem więc po co zmieniać jak najdłużej na nim jeździj i wymieniaj max co 15 tyś i będzie wszystko ok



A M E N.

r7.

yeti103
16-10-2012, 23:11
ok dzięki za poradę , nie będę zmieniał chociaż dużo osób co do oleju marki też wybiera mobl firmę ale wydaje mi się że ten też jest super .